Followers

6.08.2008

Kem Anak Soleh (KASEH 08’)


5-7 hb Jun 2008. Ini kali ketiga aku menjadi P.C bagi program seumpama ini. Dengan keriuhan peserta yang berumur dari 8-15 tahun ini bertukar dari bunyi yang mengusutkan fikiran menjadi satu melodi yang boleh membuatkan hati tersenyum. Benar kata ustaz Kamaruzzaman, keriangan kanak-kanak boleh memberi ketenangan.


Basung menjadi satu destinasi baru bagi aku untuk membiak pengalaman. Program program Kem Anak Soleh atau lebih kerap aku gunakan untuk diri aku sendiri sebagai KASEH sebelum ini diadakan di peringkat Manir. Apabila mendapat peluang untuk pergi ke Kuala Berang, aku terus menerimanya walau perancangan aku untuk balik terpaksa ditangguhkan.


Abu Bakar As-Siddiq menjadi nama pilihan untuk dijadikan nama kumpulan aku, dengan sepuluh anak buah yang berbagai-bagai ragam ditambah dengan dialek yang pekat “Kuole Berang” memang menjadikan aku sentiasa tersenyum. Moga Allah menjadikan kalian semua (fizi, angah, jemi, alif, salman, fairul, mirul, amzan, lukman dan yang paling nakal syuib) sebagai anak yang soleh.


Kepada sahabat-sahabat fasi yang lain, ingin aku ucapkan terima kasih atas kesudian perkongsian pengalaman yang benar-benar berharga itu, juga atas setiap sokongan yang diberikan sepanjang kita sama-sama bekerja ini. Allah Maakum.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.