Followers

2.04.2010

Tahniah, Takziah

Tahniah terlebih dulu saya ucapkan buat kakak saya yang kedua kerana baru mendapat cahaya mata yang pertama dan menjadikan koleksi anak-anak buah saya menjadi 7 orang dan bakal menjadi 8 orang pada bulan 3 nanti. Aisyah Wafiyah nama diberi yang pada asalnya hanya mahu mengekalkan nama Aisyah semata-mata. Tetapi waqie' Malaysia yang mahukan nama yang murakkab lebih kuat maka Wafiyah ditambah sebagai penyeri kepada anak saudara saya yang ketujuh itu.

Tahniah juga buat kakak saya yang bongsu kerana menamatkan zaman bujangnya dengan jejaka yang saya lihat makin hari makin serasi dan punya banyak persamaan dengannya dari banyak segi. Juga saya berterima kasih kepadanya kerana selepas dia, saya pula yang menghitung hari. Malu nak cakap, tetapi menunggu ini kadang-kadang menyeronokkan. hehe. Maaf, agak terover excited, tapi menghitung hari ini bukanlah dalam jangka masa terdekat, mungkin setahun, dua tahun, 3 tahun tetapi sebagai perancangan biarlah sebelum melangkaui usia 25 tahun usia sunnah, mungkin ada hikmahnya di situ.

Takziah pula seawalnya saya tuju kepada pegawai kewangan KUDQI yang menghembuskan nafasnya yang terakhir di rumah beliau, Bukit Tunggal. Walaupun saya hanya berjumpa dengannya tidak sekerap berjumpa dengan pensyarah-pensyarah lain (bayar yuran, mintak peruntukan, pengurusan dsb.). Namun kehilangannya tetap juga dirasai. Terasa baru benar beliau menulis kerja-kerja beliau di biliknya yang punya kaunter yang jarang beliau gunakan. Mungkin tidak mahu pelajar yang berjumpa dengannya berdiri lama, dipelawa masuk ke bilik. Kepada beliau, al-Fatihah jua saya tujukan. Semoga rohnya diberkati.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.