Followers

5.28.2011

Pantai

Salam sejahtera semua.

Baru-baru ni, aku pergi mandi laut.

Pantai dah tak macam dulu.

Kalau dulu, remis boleh dapat cukup mudah.

Pakai kaki je. Kaki yang jenis fleksibel punya kaki. Kuis-kuis sikit, timbul terus remis.
Sekarang ni banyak betul batu yang timbul. Entah-entah remis ni banyak yang derhaka kepada orang tua diorang agaknya. Kena sumpah jadi batu.

Tapi yang lojiknya, batu-batu banyak pasal dihanyut ombak dari pantai Teluk Ketapang dekat dengan kapal terbang turun.

Mandi masih boleh, tetap basah macam dulu. Tapi bila remis tak ada, mandi jadi tak kena. Ada benda kurang.

Sekarang ni, obor-obor dah tak naik. Pampers budak-budak pulak yang ganti. Lembut memang sama lembut bila pijak, tapi obor-obor tak ada taik, itu je bezanya.

Gambar tu ada, kakak ipar aku ambik. Tapi untuk letak gambar aku dalam ni, tak bolehla. Pasal selain sikap matang, aku juga terkenal dengan sikap pemalu. Sekian.

P/s: Pantai yang dimaksudkan adalah pantai kampung aku, Tanjung Gelam. Pantai yang kurang pengunjung dan maksiat, harapkan budak-budak kampung je yang mandi. Keh keh keh.

1 comment:

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.