Followers

8.31.2008

Ahlan Ya Ramadhan


Kelaparan, kepanasan dan kehausan menjadi suatu kelaziman apabila menjejakkan diri ke Madrasah Tarbiyyah Ramadhan, semuanya adalah untuk mengajar pelajar yang memasukinya pada pengambilan 1 Ramadhan ini agar sentiasa memahami betapa peritnya mereka yang berada di dalam kesusahan.

Madrasah Ramadhan memberikan pelbagai keistimewaan kepada pelajarnya agar mereka yang memasukinya menjadi pelajar yang betul-betul dapat menjadi insan bertaqwa tatkala menamatkan pembelajaran mereka pada 30 Ramadhan akan datang. Tiada lagi kawan syaitan yang mengganggu proses pembelajaran kita selama 30 hari ini.

Madrasah ini juga turut memberikan biasiswa dan anugerah Lailatul Qadar kepada pelajarnya yang tekun dan bernasib baik untuk menerima ganjaran yang banyaknya umpama kita bekerja selama 1000 bulan bahkan lebih dari itu. Proses ini jika dilalui dengan penuh tekun dan sabar, nescaya kita akan menjadi seorang graduan yang cemerlang dunia dan akhirat.

Salam Ramadhan saya ucapkan buat semua sahabat-sahabiah yang sentiasa disisi sepanjang meletakkan diri ini sebagai mata rantai kepada perjuangan Islam. Jadikanlah Ramadhan kali ini sebagai Ramadhan yang terbaik untuk melatih diri kita agar tergolong dalam skuad elit mukmin dan semoga dengan rahmat Allah, kita memperoleh maghfirah dan rahmatNya dalam menelusuri jalan menujuNya ini. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.