Followers

10.30.2008

Motivasi Yang Mengenyangkan!



Saya menerima buku motivasi dari seseorang pada baru-baru ini. Sebuah buku dari pakar motivasi yang begitu rancak menulis buku-buku berbentuk motivasi. Dr. H.M Tuah yang berjudul Kalau Ya, Katakan Ya!

Buku ini masih mengekalkan gaya santai dan bersahaja tanpa mengurangi prinsip-prinsip motivasi di dalamnya. Secara jujurnya, saya amat sekali jarang membaca buku-buku berbentuk motivasi. Bukan kerana motivasi saya sudah begitu tinggi, namun mungkin kerana tidak begitu mengenali motivasi lantas mengurangkan minat saya untuk membaca buku jenis ini.



Buku motivasi pertama yang saya baca adalah ketika Rabie Thanawi dulu, juga hasil tangan Dr. H.M Tuah dan saya kira itulah buku motivasi pertama dengan penyampaian ala santai begitu. Nak Ke Tak Nak judulnya. Buku ini saya pinjam dari Solehin. Mungkin kerana tertarik melihat tajuk yang lain dari yang lain.



Awal semester lalu, saya ada juga membaca buku 7 Habits of Highly Effective People karya Stephen R. Covey namun hanyalah versi terjemahan sahaja. Saya masih tidak mampu untuk menguasai bahasa Inggeris dengan baik. Jika membaca buku inggeris, pasti akan ada satu kamus dengan saya. Seperti buku John Gray iaitu Men Are From Mars, Women Are From Venus kerana saya tidak menjumpai buku tersebut versi bahasa Malaysia lagi.

Walaubagaimanapun, saya ingin berterima kasih kepada kawan saya yang bermurah hati menghadiahkan buku motivasi Kalau Ya, Katakan Ya! yang amat berguna kepada saya. Benar-benar membuka mata saya tentang beberapa perkara. Mungkin beliau melihat saya pada akhir-akhir ini dalam keadaan yang kurang bermotivasi! :)

Syukran atas buku ini. Hanya Allah membalas kedermawanan anda. Moga ianya memberi manfaat kepada kita semua. Apa yang pasti, buku begini, benar-benar mengenyangkan emosi!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.