Followers

6.25.2012

Makan-makan. Mat'am Sarie'.

Semalam aku dengan dua lagi kawan pergi makan-makan. Nama kedai tu Sarie'. Sarie' ni dalam bahasa Melayu maknanya cepat. Ada dua ihtimal yang dapat aku buat sebelum aku masuk dalam restoran ni. Satu mungkin servisnya cepat. Yang kedua mungkin ianya hanya sekadar terjemahan dari istilah orang putih untuk restoran macam ni. Iaitu, fast food restaurant

Selepas beberapa ketika aku duduk di restoran ni, maka aku mentarjihkan ihtimal aku yang kedua bahawa sarie' yang digunapakai disini hanyalah istilah yang diceduk dari barat sahaja.

 Gambar ni aku ambik pasal aku bosan tunggu makanan yang tak sampai-sampai. :) Jadi aku bagi sos ni nama, Sos Meleleh Sebelum Waktunya.

 Ini namanya Sish Tawook. Ayam ada rempah sikit-sikit. Boleh tahan. Tapi yang ni bukan aku yang makan. Ini Sufian Sana'a yang makan. (dah macam dialog Ahmad Albab)

Ini baru makanan aku. Filleh Dajjah atau chiken filleh. Jangan tanya aku makna filleh tu apa. 

Restoran ni terletak di tahrir. Berhampiran Arab Bank. Lebih tepat lagi kalau kita pergi al-Huda Supermarket, kita akan perasan satu kedai madu berhadapan Huda, jadi masuk ikut celah lorong kedai madu tu. 

Sepatutnya aku merancang nak pergi masjid Nisa' yang di belakang Arab Bank selepas makan. Tapi disebabkan jam dah tunjuk angka sepuloh, aku batalkan niat. Jadi lain kalilah aku ambik gambar masjid sebagaimana yang dijanjikan. Boleh ke macam tu? Hehe

2 comments:

  1. salam... macam sedap.. nanti balik mesia leh r try bukak kedai.. hihi teringin gak nak try... g sane jauh.. -_-

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah, kalau ada rezeki.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.