Followers

3.25.2009

Projek Terbaru

Agak lama juga blog ini tak diupdate. Bukan tak nak update, tapi stail pembelajaran ala Indonesia di Kudqi ini sedikit sebanyak memberi kesan kepada yang punya blog ini untuk memperbaharui maklumat di dalamnya. Tambahan pula, komputer di rumah saya juga mula menunjukkan tanda-tanda biadap apabila mula tidak berfungsi dengan baik, begitu juga Streamyx yang kerap benar bermasalah sekarang ini.

Saya dalam projek menterjemah satu artikel tentang I'jaaz Al-Quran yang diambil dari satu laman web (www.nooran.org) dan insyaAllah akan dimuatkan dalam blog ini tidak lama lagi. Selain itu saya juga sedikit terkesan dengan I'jaaz kejadian manusia yang dipelajari melalui Tafsir Maudhuu'ie dan saya juga akan menulis tentang itu sebagai perkongsian bersama.

Minggu ini, antara agenda yang memenuhi aktiviti saya adalah membuat persiapan presentation bagi subjek Seerah, Dakhil fi Tafsir dan Balaghah. Jika saya rajin, mungkin saya akan memperelokkannya untuk diletakkan di dalam laman blog yang tidak seberapa ini.

Kajian saya tentang sistem ekonomi kapitalis juga mungkin akan dimuatkan bersama jika mempunyai kesempatan. Namun sebagai manusia, pastinya tidak akan mampu melawan kekuasaan dan kecantikan rancangan dari Allah. Maha suci zatNya yang menutupi keindahan dengan keindahan.

Tinggi benar rancangan saya, saya harap ianya dapat dilaksanakan dengan berkat doa dari sahabat-sahabat seziarah saya ini.

P/s : Saya sekarang mengingati memori-memori lalu untuk dimuatkan dalam siri Kembara Saya Sekarang Ke MDQ Dahulu-2.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.