Followers

1.22.2009

Isu Yang Selalu Ini.



Ada beberapa perkara yang bermain di minda saya sekarang. Isu yang pada saya pasti semua orang sudah kerapkali membacanya di mana-mana. Ya, isu Palestin dan bangsa Khanazir dan Qird itu. Pada masa sekarang, kata jurucakap pertahanan Israel dan juga dari Perdana Menterinya bahawa perang di Gaza sudah memasuki peringkat ketiga. Ini bermakna bahawa perang ini akan berakhir tidak lama lagi dan kemenangan kononnya adalah milik mereka.

Bangsa Pengecut !

Sebenarnya, situasi yang berlaku di Gaza amat berbeza sekali. Hakikatnya, Israel mengalami kemerunduman moral yang teruk akibat daripada kematian rakyat dan tentera mereka setelah hampir sebulan mereka melancarkan serangan terhadap Gaza. Walaupun kematian diperingkat mereka itu sedikit dan amat-amat sedikit jika dibandingkan dengan kematian saudara-saudara kita di Palestin namun selaku bangsa yang sentiasa berlindung dan melancarkan serangan dari jauh sahaja dengan menggunakan roket dan jet, ianya adalah satu kekalahan moral yang teruk.

Bayangkan jika di sebelah pihak Yahudi Zionis ini ada satu penggera yang sentiasa aktif untuk mengesan serangan dan penggera ini akan berbunyi untuk memastikan semua rakyat Israel dapat masuk ke dalam bunker atau kubu bagi menyelamatkan diri. Berbeza benar situasinya berbanding keadaan rakyat Palestin yang semakin hari semakin berani bahkan semangat yang ada pada kanak-kanak Palestin kini boleh mengalahkan sepuluh orang atau lebih mereka yang berjuang di sebelah Bani Khanaazir dan Qird ini.

Tiada lagi ketakutan kepada kanak-kanak ini

Apa akan jadi kalau satu bangsa yang menginginkan kematian berjuang menentang mereka yang lari dari kematian. Pastinya ia adalah satu punca kekuatan dan pasti akan dapat mengalahkan bangsa penakut dan bacul ini walaupun mereka ini dilitupi senjata-senjata canggih sedangkan yang menentang mereka ini menggunakan senjata-senjata ringan. Seringan anak-anak batu yang dikutip sehingga ke peringkat RPG sahaja berbanding puak pengecut ini yang gah menggunak jet, Apache, bom berangkai fosforus dan pelbagai senjata lain.

Boikot

Produk filem keluaran kilang seni yang terbesar ini perlu kita pulaukan!

Pasti sudah memenuhi gegendang telinga anda dengan perkataan ini bukan? Boikot... Saya amat-amat bersetuju dengan apa yang diutarakan oleh Faisal Tehrani bahawa kita hanya nampak bahawa barang-barang yang perlu kita pulaukan adalah berupa makanan dan pakaian sahaja, akan tetapi kita sering terlupa dengan satu benda wajib yang pasti ada di rumah masing-masing iaitu televisyen. Televisyen yang mamaparkan produk berupa filem-filem yang secara jelas adalah datang dari produksi Yahudi. Boleh baca sejarah Hollywood di blog beliau.

Zionis atau Judaism

Antara tokoh-tokoh penting Yahudi.

Saya begitu tertarik dengan tulisan Hishamuddin Rais yang menerangkan secara lanjut tentang perbedaan agama dan fahaman. Mana satu agama dan mana satu fahaman. Kita sering
terkeliru bahawa Zionisme itu Yahudi dan Yahudi itu agamanya adalah Zionis. Sedangkan Yahudi itu bukan semuanya berfahaman Zionis kerana agama yahudi adalah Judais dan berpandukan kitab rujukannya iaitu Taurat yang telah diselewengkan.

Namun bukanlah apabila saya mengatakan bahawa Yahudi dan Zionis yang menindas bangsa Arab Palestin ini suatu yang berbeza dan menunjukkan bahawa pembawa agama Judaism ini adalah insan yang baik dan bertoleransi dengan pembawa agama Islam. Tidak sama sekali!

Firman Allah Taala dalam surah al-Baqarah ayat 120 iaitu :

"dan tidak akan redha kepadamu hai Muhammad selama-lamanya akan bangsa Yahudi dan Nasrani"


Zionisme ini memang di asaskan oleh orang Yahudi dan ianya kini bukan lagi milik eksklusif orang Yahudi kerana Zionisme yang menindas dan tiada perikemanusiaan dalam melebarkan kuasa dan pengaruh ini telah dikesan di merata-rata tempat di dunia ini. Ya, hakikatnya Zionisme yang menjadi fahaman politik ini adalah satu amalan yang digemari pemimpin korup untuk mengekalkan kuasa.

Sejarah yang lebih lanjut berkenaan penentangan yang dibuat orang Israel sendiri kepada Zionis boleh anda baca di blog beliau.

Akhirnya, marilah sama-sama kita sedar dan insaf agar kita memahami segala tipudaya dan permainan bangsat kaum Yahudi yang sentiasa menggembeling tenaga dan merangka perancangan untuk membawa umat Islam turut serta dengan mereka melawan, menjajah dan menjarah hasil bumi dan harta benda umat Islam sendiri. Contohnya boleh dilihat dari perjalanan pemerintahan negara-negara umat Islam sendiri yang pemimpinnya ditarikan oleh pemain boneka antarabangsa, Zionis. Seeru Ala BarakaatiLlah.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.