Followers

9.21.2008

SMS Sepanjang Ramadhan



Bulan Ramadhan tahun ini menjadikan HP saya terisi dengan pelbagai ucapan, doa, ungkapan, hadith dan lain-lain tazkirah yang menandakan tahap ingatan orang kepada kita tidak pernah luput. Saya bukanlah sekreatif mereka untuk membalas mesej-mesej. Sekadar copy-paste atau ucapan syukran sahaja yang mampu ditaip.

Tujuan saya meng'upload' SMS mereka-mereka yang budiman itu di sini bukan lah ingin menunjuk-nunjuk bahawa saya laa dapat mesej. Tidak sama sekali, tapi 'upload dengan niat yang murni(wah, murni tu) ni adalah bertujuan untuk menyatakan penghargaan kepada mereka dan juga tujuan sampingan iaitu meng'update' blog yang mula menunjukkan tanda-tanda hendak bersawang.



SMS 1

Sbelum matamu t'lelap dr kesibukn dunia.. Ingatlh Tuhanmu, yang menjdikan siangmu diwarnaidgn cabarn sbg tarbiyyah drNya.. Apa y d damba selain cinta seorg hamba kepada PENCIPTA,... Alunkan alunan zikrullah, basahkan lidahmudgn rentak kalamullah.. moga kita m'jd pengemis cinta ILAHI, perindu syahid SEJATI, InsyaAllah

SMS 2

TeKa sIapE nK jDi shaBt aWk sampai MATI?
erm.. SiapeKah diE?


SaYe?
ohh.. TidAk

PasTi bKn Saye,


PasaL sayE...
nak jD saHbT awk Sampai ke Syurga
InsyaAllah.

SMS 3

"bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu,
yang mencipta sgalanya,
yang menampakkan ujian,
yang menjadikan sakit hatimu,
yang membuatkn keinginanmu thalang,
serta menyusahkan hidupmu,
pasti akan damailah htimukrn masakan ALLAH sengaja mentakdirkn sglanya utk sesuatu y sia2, bukan ALLAH xtahu deritanya hdupmu, retaknya hatimu, tp mungkin itulh y DIA mahu krn DIA tahu hati y sbeginilah y selalunya lbh lunak & mudah utk dekat & akrab denganNYA.

SUBHANALLAH-ALHAMDULILLAH-LA ILAHA ILLALLAH

SMS 4

b'tahhajud menyerikan wajah,
b'syukur m'bajai barakah,
b'muhasabah mencetus Hikmah,
bertawakal membuahkan pasrah,
bersaudara menyemai mahabbah,
berukhwah kerana Allah.

SMS 5

SbTir aIr mAta jaTuH kRn keinSafAn, sriBu kaLi lBh bAik dR sjUta muTiarA D laUtaN, ssAat bErseDih kRn rEdha ALLAH adAlaH leBih muLia dRp shaRiaN b'seDiH kRn cIntA mAnUsia, sJrniH wAjAh kRn wdHuK yG sEmpUrna adlAh lBh bercAhya dR kilAuaN sgUnunG prmAta,sSci hTi kRn ALLAH, iTulaH hKikaT cIntA aBadi.

SMS 6

truja aku pada kata" Imam Al-Ghazali yg mulia : 'Ukhwah itu bukan pada indahnya pertemuan, tp pd ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya'.. ku harap mekar dihatisuci ini, kan terus mantap, mnjadi syafaat, terukir indah di pintu jannah.. Ukhwah fiLlah abadan abada..

SMS 7

Jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran" Allah..
Jika ku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiyyah pencipta..
Jika ku lemah xberdaya, ingatknlah aku dgn kehebatn syurga..
dan esok jika ku lena tanpa jaga, iringlah lenaku dengan doa mu..

SMS 8

Ukhuwwah fiLlah umpama air y mengalir,
setinggi mana pun gunung,
sedalam manapun lurah,
sekeras manapun batu yg menghalang,
ia akan mengalir jua.. @ipin02

SMS 9

"In Islam, there is no word 4 hands up,
there is no word 4 surrender,
there r only 2 thing..
WIN as a MUJAHID @ DIe as a SYAHID"
Be A Good Muslim
Salam Ramadhan.

SMS 10

Beri hatimu hanya untuk Allah,
pasti Allah akan temukan padamu pemilik terbaik..
Hamparkan masamu seluasnya hanya untuk Allah,
pasti Allah akan aturkan kehidupanmu dengan baik.:look:


Cukuplah dengan 10 SMS sahaja (sebenarnya agak kekok menulis bahasa SMS di PC) yang saya 'upload'kan disini. Saya begitu terkesan dengan SMS yang saya baca. Terima kasih kepada mereka yang begitu ringan tangan untuk menukilkan SMS untuk saya sepanjang Ramadhan ini. Saya menghargainya.

Seeru Ala BarakaatiLlah.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.