Followers

7.11.2009

Al-Fatihah Li Jaddiey al-Habeeb..


(1921-2009) Almarhum Tokki bersama dengan Ayah.

Pada hari Isnin lalu, saya menerima sms dari abang cik dan kak lang yang memaklumkan tentang kematian tokki terakhir saya. Sejak Isnin lalu, saya tidak lagi mempunyai datuk. Tokki adalah penggilan yang saya rasa mungkin masyhur di Terengganu dan negeri-negeri sekitar Terengganu ini.

Dua hari sebelum kematian Tokki, sempat juga saya membaca al-Quran di sisi katil beliau yang demam ketika itu. Namun, Allah tidak pernah melewatkan ajal yang telah ditetapkannya sejak lama dulu lagi. Almarhum Tokki pergi meninggalkan kami untuk bertemu tuhannya.

Semoga beliau ditempatkan di kalangan hamba-hamba Allah yang soleh. Terima kasih kepada ayah, adik-adiknya yang sabar dan mampu melayan karenah tokki sewaktu hidupnya dahulu. Sikap itu insyaAllah akan dibalas dengan layanan yang baik dari anak-anak kalian juga. Al-Fatihah..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.