Followers

10.11.2008

Keletihan Minda!

Salam Mujahadah,

Sejak Aidilfitri lalu, blog saya sunyi sekali dari sebarang posting-posting baru. Majlis Persaudaraan dan Silaturrahim menjadikan saya lebih kerap berada di dewan ceramah memerah idea untuk dilontarkan kepada peserta-peserta dari mencurahkan idea untk ditulis dan diletakkan dalam blog ini.

Program tersebut mengisi masa saya selama 4 hari ini. Walaupun program kali ini dilihat jauh lebih santai dari program yang sebelumnya atau mana-mana program yang pernah saya kendalikan sebelum ini, tapi serasa fikiran saya jauh lebih letih dari sebelumnya.

Mungkin terlalu lama berehat dari sebarang program yang melibatkan pengurusan. Walaubagaimanapun, program ini tetap akan diingati kerana dalam program ini saya selaku orang yang kurang bersosial mengatur rancangan untuk menjadikan peserta-peserta lebih bermasyarakat dan saya amat berharap agar akan ada keberkesanannya selepas ini.

Menjadi P.C program pada kali ini kadang-kadang membuatkan saya merasa kasihan dengan peserta-peserta, saya langsung hilang fokus untuk memberikan yang terbaik. Entah apa yang saya fikir. Saya masih perlu belajar untuk mengurus-asingkan mana yang peribadi dan mana yang dipertanggung jawabkan.

Kehadiran bantuan fasilitator dari luar juga sedikit sebanyak membantu dalam melicinkan lagi perjalanan MPS kali ini. Mereka yang sentiasa berterus terang dalam bermuhasabah lebih menyenangkan saya. Dan saya juga ingin memohon maaf kepada mereka yang terlibat dalam menjayakan program ini jika sepanjang berlangsungnya majlis ini. Seeru Ala BarakaatiLlah.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.