Followers

2.01.2009

Erdogan Si Wira



Semalam, saya terbaca di akhbar tentang Perdana Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan seolah-olah menunjukkan sifat wira sejati dengan menempelak Presiden Israel, Simon Peres yang tak henti-henti mempertahankan tindakannya menyerang Palestin. Lebih hebat lagi adalah tindakan si wira ini yang bangun meninggalkan majlis yang memualkan ini.

Berikut adalah kata-katanya sambil menuding ke arah si tua Simon Peres.

“Peres, kamu lebih tua daripada saya. Suara kamu terlalu tinggi. Kamu bunuh mereka. Saya masih ingat kanak-kanak yang mati di tepi pantai. Saya masih ingat dua bekas Perdana Menteri (Israel) berkata mereka gembira masuk Palestin dengan kereta kebal. Dalam soal membunuh, kamu terlalu bagus.”

Beliau bangun dan meninggalkan World Economic Forum dan mengatakan keinginannya untuk tidak kembali lagi ke Forum yang memualkan seumpama itu. Sifat pemimpin yang perlu dicontohi oleh pemimpin yang ada di atas muka bumi ini iaitu berpendirian. Tabik Hormat dari saya kepada Erdogan Si Wira.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.