Followers

2.01.2009

Perpisahan Itu..

Salam Sejahtera.
Setiap pertemuan ada perpisahannya. Pasti anda semua selalu bahkan terhafal secara tidak langsung ayat ini bukan? Saya baru-baru ini dikejutkan dengan berita kematian seorang lagi sahabat saya. Sahabat yang pernah saya belajar sekelas dengannya dulu. Abdul Qahar Mansur, anak jati Rusila dan merupakan anak saudara kepada Presiden Pas.

Berita kematiannya pada Jumaat lalu mendapat liputan juga kerana beliau merupakan saudara kepada orang nombor satu dalam Parti Islam seMalaysia dan juga kerana kereta yang dilanggarnya itu adalah kereta yang didaftarkan atas nama Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hasan. Saya tidak mahu mempolitikkan isu ini. Biarlah ianya berlalu dan apa yang tersirat di sebalik ini, kita serah kepada Yang Maha Tahu.

Perpisahan Boleh Jumpa

Tadi, saya dikejutkan lagi dengan seorang sahabat yang amat baik dan rapat dengan saya yang ingin menangguhkan semester pelajaran di KUDQI. Tiada ribut, tiada angin. Saya masih mencari jawapannya. Jika wang masalahnya, pasti tiada masalah untuk saya mencampuri urusan ini. Jika hal-hal lain, setakat termampu saya pasti akan menolongnya.

Walau apapun keputusannya, saya sentiasa mendoakan beliau agar sentiasa dinaungi rahmat Allah dan sentiasa mendapat keberkatan dariNya. Salam Perpisahan sementara wahai Sabri. Allah Yubaarik Fik.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.