Followers

3.06.2009

KTQ di Chendering


Gambar kenangan panitia program dan peserta.

Saya sekarang berada di Chendering sebagai salah seorang penggerak program Kursus Tamrin Qiadi. Idea yang datang dari MPMKUDQI yang baru dilantik mungkin kerana ingin menjimatkan masa dan tenaga dalam masa yang sama lalu dianjurkan program yang berbentuk tamrin dan kursus pengurusan sekaligus.

Dua orang moderator yang membincangkan dua aspek iaitu tentang pengurusan persatuan dan syaksiyyah pemimpin. Ini adalah dua aspek yang ditekankan dan ingin diterapkan oleh pimpinan MPMKUDQI agar menjadi sebuah tanzim yang bermunazzomah dan berpemimpinkan pemimpin yang punya jatidiri dan syaksiyyah yang tinggi.

Tugas saya adalah mengisi kehendak pihak majlis tertinggi MPMKUDQI agar dapat merealisasikan dua matlamat besar yang saya kira bukan dalam sehari dua ini untuk dibentuk dan dilakar kejayaan peserta yang menjalani program ini.

Program ini akan berakhir esok, moga-moga ianya berjaya mengisi kehendak pimpinan saya dan kehendak Islam yang begitu hauskan tenaga dai'e bagi memenuhi prasyarat kemenangan Islam yang telah dijanjikan oleh Allah akan kemenangannya pada hari akhir dunia ini.

P/s : Saya pertama kali membuat posting dengan menggunakan Celcom Broadband milik kawan. Ada rezeki insyaAllah saya akan turut menggunakan khidmat alat ini. Seeru ala barakaatiLlah.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.