Followers

2.12.2011

Urus Masa La Lain Kali!

Tak update ni bukan apa, pasal sibuk sikit. Dah orang mintak tolong dengan kita, takkan kita tak nak tolong ye tak? Terpaksa gadaikan jugak prinsip untuk mengupdate blog dengan kekerapan yang membanggakan kepada kekurangan yang merunsingkan.

Memang runsinglah kalau tengah-tengah ada masa log in facebook pastu sempat buka blog sendiri sekejap pastu tengok tak ada apa-apa yang baru pun kat sini. Kalau anda-anda yang biasa bukak tu, konfem menyampah la pasal dari dulu lagi tajuk Trip ke Hodaydah dan Zabeed tak bergerak-gerak.

Tapi percayalah tuan-tuan, saya pun bukan suka sangat tengok blog ni tak bergerak-gerak. Macamanalah nak buat buku kalau macam ni. Tak ada disiplin penulisan langsung. Hehe.

Apapun, dalam masa dua minggu ni, rasanya saya akan gunakan sebaik mungkin untuk mengisi apa-apa dalam ni. Bukan untuk yang datang baca je, tapi saya ingat untuk saya sendiri jugak. Lama tak menulis ni boleh buat tangan keras dan otak lembab. Apa hal kalau nak buat ayat pendek-pendek pun kena fikir lama-lama. Ni semua pasal tak tulis.

Projek terdekat nak sambung Trip ke Hodaydah dan Zabeed episod akhir. Sekian saja.

P/s: 12 hb, yakni esok, internet rumah saya bakal habis. Jadi mungkin kalau tak sempat nak upload, saya akan kumpul banyak-banyak dan upload sampai muntah-muntah.

P/s: Jangan yakin sangat, takut sembang je kencang. Sekian.


2 comments:

  1. Assalamualaikum...ana pun lama dah tak update blog..jgn bimbang, kalu nk tulis buku, tak semestinya kena tulis blog..tak semestinya update blog sokmo2..hihihi tgk imam bukhari rahimahullah, 16 tahun tulis kitab jami' beliau..enta kalu nak tulis buku, wat lah mcm imam bukhari..bnyk kan saringan, bykkan penapisan, kalu dah siap buku tu, bce pulak buku enta tu smpai 20 kali...bila dah puas hati, baru terbitkan..jami' Mat Duan atau Sahih Mat Duan..hihihi..lama tak dengar citer enta..ana pun jarang2 buka internet ni...ermmm, tak sabar nak ke sana..Sana'a..asyik berangan2 jer nak jadi mcm imam2 hadis..hihi tp bhasa arab lemah lagi..takper lah, cita2 mesti ada walaupun nmpak jauh bebeno nak sampai...ky sekian wasalam alaika ya akhi Mat Duan....teman dan guru ana.

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam akhi.. Baru update blog enta ork? Hehe.. Camne belajar skang ni? Ahlan wa sahlan r kalau nak ke sini.. Sesuai r ngan enta, insyaAllah.. Enta terbalik ni, enta guru ana.. Guru Fikrah.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.