Followers

2.15.2010

Oh Tuhan...

Kadang kesilapan itu boleh membuat kita jadi manusia berguna, kadang juga kesilapan itu bisa membuat kita jatuh tanpa terdaya bangun lagi. Disaat ini, Allah yang sering dilupakan itulah yang bermain-main di zihni manusia, hanya Dialah yang mampu memahami rasa hilang akibat dari pendek akal dan kebodohan sendiri.

Duhai Tuhanku yang Maha Agung, ampunilah dosa-dosaku dan dosa-dosa orang yang ku sayangi. Sudah kerap kali aku melupakanMu, tapi ketika aku memerlukanMu, Engkau hadir kepadaku, Engkau rapat denganku melebihi rapatnya urat dileherku, Engkaulah segala-galanya, dari saat dunia belum lagi Engkau jadikan, Engkau sudah pun mengetahui apa yang terjadi kepadaku saat ini.

Janganlah lagha ini menjadi penghalang rahmatMu kepadaku, janganlah lalai ini menjadikan aku semakin jauh denganMu, dekatkanlah hatiku kepadaMu ya Allah, teguhkanlah pergantunganku kepadaMu ya Allah, Matikanlah aku disaat imanku boleh memberikanku peluang untuk bertemuMu dengan tenang ya Allah. Selawat dan salam ke atas Nabimu atas usaha baginda menyampaikan Islam kepadaku ya Allah dan kepadamulah segala puji dan puja kupersembahkan.

Jika ada hati terguris dari kesilapan diri ini, dengan rendah diri saya mohon agar dimaafkan segala kesilapan itu walau saya tahu memberi maaf itu tidak mudah. Maafkan kebodohan yang terbit dari diri ini. Semoga Allah memberikan pulangan yang selayaknya kepada anda.

1 comment:

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.