Followers

7.30.2010

Kesepian Dua Minggu

Dalam dua minggu ini, kerap sungguh air mata ini menitis(sungguh puitis) tatkala diriku ini ditinggalkan sendirian di rumah dek kerana keinginanku yang kuat pada mulanya untuk menjadi penjaga rumah sukarela. Hehe

Tapi nak dijadikan cerita, memang rumah saya sekarang sunyi sungguh. Langsung tiada suara hilaian kawan-kawan yang selalu bergurau dengan gurauan yang extreme ataupun bunyi deruman enjin kereta kaki-kaki racing yang memandu dengan menggunakan 3 batang jari atau bunyi pengumuman bendahari rumah dan S/u rumah untuk meminta duit sewa atau menyuruh orang memasak mengikut jadual.

Mereka semua bakal menjadi duta Palestina saat dua minggu ini selesai mereka tempuhi. Sebagai ahli rumah saya turut menumpang bangga apabila Daurah Palestina yang mereka ikuti ini turut dihadiri Syeikh Mahmoud Siyaam selaku penceramah jemputan. Rasa saya, mereka ini pastilah akan turut bersemangat memandangkan Syeikh yang terbang dari Palestin ini sudi meluang masa untuk sama-sama berkongsi ilmu dengan mereka.

Saya pula tidak ke mana, hanya mencari ilmu di jalanan, membayar pengalaman dengan harga yang kadang-kadang percuma, kadang-kadang terlalu mahal dan kadang-kadang amat berbaloi. Mudah-mudahan, semuanya baik untuk kami.

Ucapan penuh barokah juga di ucapkan buat semua kawan-kawan yang dekat dan jauh yang melangsungkan pernikahan demi pernikahan (hehe). Semoga kekal ke anak cucu. :)

BaarakaLlahu Lakuma wa baraka alaikuma wa jama'a bainakuma fil Khair...

P/s: Mudah-mudahan hidup mereka tidak sunyi lagi. Hehe

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.