Followers

4.20.2010

Hulu Selangor

Assalamualaikum w.b.t.

Selamat berjuang buat pejuang rakyat tertindas mahupun rakyat yang masih tidak terbuka pemikirannya untuk menerima bahawa jika Barisan Nasional dikalahkan, nescaya kerajaan mereka akan lebih prihatin dan yang pasti, keuntungan tetap akan menjadi milik rakyat. Bukan hanya Pakatan Rakyat. Jadi selamat berjuang untuk anda. Ya, sedarlah bahawa memangkah kumpulan yang membawa keadilan adalah perjuangan.

Tetapi tidak ramai yang berfikir begitu terutamanya bangsa Melayu yang begitu samseng dengan bangsa mereka sendiri tetapi menikus bila berdepan bangsa lain. Keuntungan sewaktu pilihan raya dijadikan autoriti dari mendapat keuntungan berpanjangan. Sifirnya umpama teori perniagaan yang diajar ayahanda saya dalam cakap-cakap berisi beliau dengan saya.

Dalam perniagaan, jangan cepat mempercayai orang. Mereka baik kerana mereka nak duit. Oleh itu, jika kita membeli barang, jangan sesekali membeli dengan satu penjual. Beli dengan lebih dari satu penjual, tujuannya adalah untuk mendapat barang paling berkualiti dengan harga termurah. Paling penting adalah untuk mengelak anda di"ngap" taikun-taikun besar yang sanggup rugi dahulu untuk mengambil hati anda sebelum mengerit duit anda sedikit demi sedikit. Lebih-lebih lagi jika anda berurusan dengan orang kafir.

Jadi, bagaimana mahu mengadaptasi teori perniagaan ini kepada teori pengundian? Mudah, taikun besar anda umpamakan parti yang bertanding, jangan setia membabi buta dengan taikun yang satu. Jangan sesekali anda meletakkan diri anda dalam "Dulu, Kini dan Selamanya" dalam satu-satu parti. Sesekali ubah selera dengan memilih pembangkang. Ini bukan sahaja menyedarkan taikun terbesar pilihanraya, bahkan khidmatnya dan perhatiannya kepada kita turut menjadi lebih baik. Percaya.

Terutama orang Melayu, jangan cepat tersengih dengan wang saguhati di musim-musim pilihanraya ini. Buat muka biasa agar anda layak mendapat habuan yang lebih besar. Bermain dengan parti politik, kita mesti pandai juga berpolitik. Setakat itu dulu pesanan kepada pengundi. Undilah Pakatan Rakyat untuk menjanjikan Barisan Nasional tergugat. Jika tergugat, lebih selesa kehidupan yang anda dapat. (sepanjang kempen ini)~~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.