Followers

4.24.2010

Syaitan Pun Surrender !

Assalamualaikum w.b.t.

Bala turun di Malaysia. Benar-benar turun dan ia tidak mendapat liputan meluas media dan jika ya pun, ianya dibincangkan dari perspektif lain. Bala apa yang dah turun? Taunkah? Gempa bumikah? Banjir besarkah? Bukan. Bala ini lebih besar dari semua itu.

Jenayah dan yang mendapat tempat pertama dalam carta kezaliman adalah buang bayi yang sentiasa meningkat dari hari ke hari dengan modus operandi yang semakin ganas dari biasa. Bermula dengan membuang bayi di tempat yang punya peluang bayi tersebut hidup seperti wakaf-wakaf, surau, masjid dan lain-lain hinggalah sezalim tempat seperti tong sampah, tempat yang punya anjing-anjing kelaparan berkeliaran dan juga tempat yang boleh bayinya itu diratah semut. Terima kasih kepada mereka kerana tidak membiarkan anjing-anjing kelaparan dan juga prihatin dengan semut-semut yang mencubit daging bayinya itu untuk dibawa pulang.

Cara terbaru adalah mematikan dulu bayinya sebelum dibuang dan turut melaksanakan ritual penghapus jejak seperti membakar tempat bayinya dibuang dan sebagainya. Paling terbaru dan jika ia betul sememangnya syaitan pun akan letak jawatan adalah mem'blender' (mengisar) janin yang dibunuhnya agar ianya tidak lagi mampu dikesan oleh polis, wartawan mahupun masyarakat supaya tidak lagi menjadi perhatian negara jika berlaku penemuan bayi yang dibuang.

Saya katakan, jenayah ini adalah bala dan bala itu fungsinya adalah membiarkan para warga merasa tidak sentosa dan tidak aman untuk tinggal di dalam sebuah negara. Jika benar kita tidak selesa dengan situasi ini maka ianya adalah bala.

Pokoknya adalah firman Allah :

"Dan janganlah kamu dekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji, dan suatu jalan yang buruk. " Al-Isra : 32

Ingat, jika kita terlalu jahat, syaitan pun surrender!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.