Followers

7.21.2009

Petanda Maha Pencipta

Alam merupakan tanda kepada kekuasaan dan kesempurnaan Allah. Setiap kali melihat alam, hendaklah hati kita turut sama menghadirkan perasaan kagum kepada Allah atas ciptaannya yang maha hebat ini. Apa yang pasti, sehebat mana pun teknologi, pasti tidak akan terbanding jika dinilai dari apa yang dicipta Allah.

Begitu jua Allah mencabar manusia supaya mencipta lalat jika mereka merasa mereka lebih hebat dari Tuhan. Nescaya manusia akan gagal mencipta walau hanya lalat seekor. Saya ada maklumat tentang lalat yang bakal dikongsikan selepas ini. Satu fakta yang menarik untuk anda semua tentang peranan lalat dalam dunia ini.

Posting kali ini saya selitkan bersama gambar yang diambil oleh adik saya yang bila masa beliau merakamkannya tidak pula saya pasti. Apa yang penting, gambar ini hanya diambil dari atas rumah kami sahaja.



Sunset At Telipot


Sunrise At Telipot 1


Sunrise At Telipot 2

Anda lihat gambar ini, katalah SubhanaLlah, bukan kepada pengambil gambar ini, akan tetapi kepada Allah yang menciptakan alam yang tidak mampu anda datangkan seumpamanya.

SubhanaLlah....
AlhamduliLlah....
Allahuakbar....

2 comments:

  1. Salam.
    Subhanallah.. cantiknye alam ciptaanNYA kan.. walau di mana kita berada, pastinya kita takkan terlepas drpd mengagumi segalanya.. :)

    ReplyDelete

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.