Followers

7.11.2009

Hari-Hari Akhir (Dedikasi Untuk KUDQI)

Khamis lalu, saya dalam peringkat 98% untuk menyudahi pengajian saya di KUDQI. 2 peratus lagi adalah tamrin dan konvokesyen yang akan diadakan pada awal bulan Ogos nanti. Sedih? Hm, Walaupun dalam jangka masa 3 tahun, kesan keakraban saya dengan desa Kubang Lembek dan penghuninya pasti sangat membekas di hati saya. Apatah lagi dengan kawan-kawan yang menjadikan diri saya ini selalu terlupa kepada masalah. Segala-galanya adalah bersama.

Tapi, sedikit yang menggerunkan saya selagi tarikh 23hb ini tidak menjelma kerana pada tarikh itu terdapatnya satu kuasa yang akan menyenaraikan saya sebagai mahasiswa yang akan berkonvo tanpa hamil sebarang madah atau mahasiswa yang membawa dua madah yang dapat diubati segera untuk sama-sama menggenggam sijil pada hari konvokesyen nanti atau terus sakit dengan wabak 3 madah dan ke atas dan seterusnya menyaksikan muka ini terkulat-kulat tatkala orang lain tersengih-sengih mengambil sijil dan bermacam penghargaan lagi.

"Ya Allah, sucikanlah hati Mohd Ridhuan, janganlah engkau bebaninya dengan beban yang berat, permudahkanlah urusannya dan masukkanlah dia ke dalam golongan yang mendapat berkat dan rahmatMu ya Allah..." Terima kasih kerana telah berdoa kepada saya. Semoga dengan doa sahabat yang dititip indah tanpa saya sedari bakal menjadi sebab Tuhan memakbulkan doa itu. Terima Kasih. :)

Kepada pelajar-pelajar, adik abang Mat semua, belajarlah elok-elok yer.. Jangan nakal-nakal. Minta ampun dan maaf juga kalau ada hati adik-adik abang Mat ni terguris ke, terhakis ke, ter yang berbagai lagi. Maklumlah, selaku manusia, kadang ada juga salam yang dihulur kalian tidak bersambut, lambaian kalian tidak berbalas, mesra kalian dibalas masam dan nasihat kalian dipandang ringan. Maaf atas semua itu. Semoga anda mendapat keredhaan dari Allah, tuhan yang maha agung.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih mengomen! Jangan segan-segan untuk meninggalkan perkataan di sini.